Followers

membisu



mana yang boleh dipercaya,
mana yang hanya manis dimulut sahaja,,
mana yang hanya boleh bergembira bersama,
mana yang boleh berkongsi cerita,,,,,,,,,,,

aku mungkin masih muda,
baru nak mengenal dunia atau apa-apa sahaja mereka nak kata,
tapi ada jenis manusia yang aku boleh menilai sesenangnya



kerana selalu membisu dan memencil diri,
aku selalu memerhati dari tepi,
boleh kenal hanya dengan cara mereka bertutur kata...

walaupun ada pepatah kata jangan menilai hanya dengan luaran sahaja,
aku percaya dengan luaran manusia mengajar kita untuk berjaga-jaga
walaupun agama menuntut untuk kita bersatu sesama umat manusia
tapi bagi aku itu hanya boleh dituruti bila semua manusia mematuhi nilai2 murni ajaran agam kita.


p/s: mereka yang selalu memerhati tahu apa yang aku tahu

0 comments:

Post a Comment