Followers

gosip






mereka boleh dengar tapi tak boleh nak faham
itu yang timbul masalah mengata belakang
ambil jarak, ambil ruang
sebab masing masing pon ada kurang.


aku ada kamu




disaat aku rebah
dia datang memapah

disaat aku sedih
dia tolong hapus pedih

disaat aku sakit
dia datang buangkan perit

dia bukan doktor
bukan juga bomoh
dia bukan kekasih
pon bukan keluarga
dia ntah siapa siapa 
ntah kenal kat mana
tapi hubungan itu kekal lama.

terima kasih.
aku masih ada kamu.

hargai



biar mcm mana pun orang dah benci
biar banyak mana pon kita punya memori
biar apa pon orang kata tentang diri ini
orang itu aku hargai

sebab itu aku anggap salah sendiri
aku sedar banyak kekurangan ada pada diri
aku sedar manusia takkan pernah berpuas hati

dia masih ingat sebab tu dia mengata
dia masih memerhati sebab tu dia ada cerita
dia masih lagi diri dia yg pernah sama2 luangkan masa 
dia masih dia yg kita pernah kongsi gelak tawa

jauh mana dia pergi?
untuk apa?
kenapa?
salah aku ke?
masalah dia ke?
itu persoalan dalam kepala
biarkan saja.




masalah




lari dari masalah
lebih mudah daripada selesaikannya
tapi sampai bila?
sampai bila nak jadi pengecut?



setuju?



antara kawan
perlu ada jarak
perlu ada rahsia
perlu ada batas
baru kekal.
setuju?





salah siapa?



lelaki bukan BUAYA kalau perempuan tak BELANJA

jadi salah siapa?

jaga diri




hati bukan untuk dimain,
maruah bukan untuk digadai.


rasuah



usaha tangga kejayaan
tapi kalau nak cepat, naik lif
nak gerakkan lif ada kunci
kunci tu aku panggil RASUAH.



bangsat



sembang lebat
tak bermakna kau hebat.
diamlah bangsat!!!!



hamba cinta



kau relakan diri jadi hamba cinta
bila kau dah tahu kau dan dia tak mungkin ada masa depan bersama
kenapa?
kenapa relakan diri jadi hamba cinta?

ingatlah wahai kawan
dia tu dah jadi tunangan
bakal dirikan masjid dengan dia punya pasangan
kau cuma tempat dia lepaskan gersangan
sementara dia dengan tunang dia berjauhan
jangan korbankan kau punya perasaan

demi dia kau teguk air kencing setan
kau kata kau sunyi kan?
kau kata kau perlukan teman?
apa guna kawan?
kenapa tak menghadap tuhan??

wahai kawan, ini satu pesanan
kalau dia kejar dunia
aku nak ajak kau kejar syurga
tak perlu terlebih manja
tak perlu bukak baju seluar semua
cukup sekadar melawak gelak ketawa
lupakan sekejap sengketa
lepas tu kita bentang sejadah sama sama
kat situ kau boleh luahkan semua
kau boleh mintak apa saja
DIA pasti akan ada demi hambaNya.


sms




"aku sayang kau lah bengong!!"
maaf semakkan notti anda.




tahniah lahanat




entry ni untuk encik bekas kekasih hati
jujur betul entry aku kali ni
tahniah buat kau, lahanat
walaupun aku panggil kau lahanat, 
tahniah aku ikhlas.
ini sedikit terlambat
aku tetap nak ucap tahniah
kau dah konvo, aku tahu.
selamat datang ke dunia degree.

p/s: boleh ke aku nak tumpang gembira? masih boleh aku nak menumpang?


lelaki itu




lelaki itu
sakiti aku

lelaki itu
hina aku

lelaki itu
buang aku

lelaki itu 
tuduh aku

tapi lelaki itu yang aku tunggu. 
masih menunggu.
ye, aku dungu.

mati




tak ada hatidi sini
tak cukup tabah nak pulang
berhenti. biar masa yang jalan. aku berhenti
mayat hidup, itu perumpamaan aku sekarang




dia kawan





dia kantoi pernah buat maksiat
mungkin dia lupa
allah tahu semua
tersirat tersurat
aku pon bukan bidadari turun dari syurga
nak betul kan dia aku pon ntah ke mana
cuma mampu tolong berdoa
dia, kawan.

u should know



aku tahu kau ni baik orangnya
tapi baik kau perlu berpada-pada
jangan sampai dapat title jantan celaka
sebab perempuan ni mudah tersentuh hatinya
tak semua orang faham kau punya cara
kau tak boleh ubah orang lain ikut kau punya suka
walaupun aku tahu niat kau nak membantu sebenarnya



ini




tune  playlist favourite pada volume maximum
sumbat telinga, pekak kan diri
endahkan dunia realiti
pejam mata rapat, reka dunia sendiri
itu terapi aku bila otak dan hati dah tak mampu berfungsi



bagasi




janji untuk bersama, aku percaya
dia curang, janji diingkar
angkat bagasi, sarung kasut tumit tinggi 3 inci
beredar, ikutkan ammarah dlm diri, membawa diri
sekarang tak tahu mana nak pergi
dengan bagasi yg penuh berisi
terkapai kapai cuba untuk hidup sendiri.




sisa



kalau semua kau bagi dekat ntah mana mana lelaki
apa je kau simpan untuk encik bakal suami?
sisa? sisa yang kau dah bagi orang lain ratah?

untuk kawan




Wahai kawan, 
aku tahu aku tak baik mana. 
Aku tahu aku pon buat dosa. 
Tapi aku nak beringat, agar kita sama sama kejar syurga.

Wahai kawan, 
aku pon selalu lakukan dosa. 
Aku pon selalu berdusta.
berdoalah.
apa pon kita nak buat, minta jauh dari bermaksiat.

Wahai kawan, 
peganglah tangan aku. 
Sama sama kita maju.
Jangan toleh belakang, jangan menyimpang.
Tarik tangan aku bila aku salah hala tuju, 
aku pon akan buat begitu. 
Syurga destinasi yg kita tuju.

Wahai kawan, 
bila aku berdoa, minta kau tadah tangan aminkan. 
aku juga akan buat sedemikian. 
Dalam doa aku pasti ada kamu. 
Harap kau pon begitu.




hilang




apa mahu hati
sendiri pon tak pasti
tapi kebelakangan ni perangai mcm orang mintak kena kaki.





pailang



masuk tempat orang
ikut rentank orang
bukan buat pailang.
bukan tunjuk belang.

|untitled|




hak orang untuk dikongsi bersama
hak dia simpan untuk sendiri
boyfriend orang dia sailang semua
boyfriend dia, dia simpan dalam peti




cerita aku



cerita aku
tak seindah fairytale zaman dulu
tak selancar macam dalam novel melayu
tak juga sedih ibarat bersamamu

cerita aku
kau takkan pernah tahu

suka? cinta?





tak tahu antara kita ada apa
tapi aku ada satu rasa aku simpan dah lama
yang pasti itu satu rasa yang aku tak suka.

kau rasa?




kau rasa
dua orang yang ada cerita yang sama
mampu bahagia bila bersama?

kau rasa
dua orang yang ada cerita yang sama
mampu memahami sesama sendiri bila dah bercinta?

kau rasa
dua orang yang ada cerita yang sama
mampu melengkapi masing masing bila berdua?


lelaki celaka



perempuan.
buat apa saja
untuk siapa saja
yang bertakhta di hati dia

perempuan.
menangis, merajuk, ketawa
banyak emosi dia
sebab rapuh hati dia

perempuan.
kau buat sebagai pencuci mata
kau tak peduli pengorbanannya
kau tak nampak keikhlasan dia

perempuan.
kau ambil kesempatan atas dia
kau guna dia untuk kesenangaan kau semahunya
kau dasar lelaki celaka!!!

simpan





aku belajar untuk simpan rasa
supaya hati takkan kecewa
supaya tak ada yang boleh korek rahsia
sebab manusia ni tak ada sorang pon boleh percaya








Segmen #Listing Your URL blog



http://botak-gambus.blogspot.com/2013/11/segmen-listing-your-url-blog.html




disakiti. menyakiti





jangan tanya sebab apa
hati ini masih belum ada penghuninya.

jangan tanya kenapa
dia dah boleh berbahagia dengan yang lain

menyakiti itu senang
disakiti itu terkesan dalam.

itu beza dia dan aku

sampai bila




sampai bila?
sampai bila sakit ini nak pergi?
tak bagi chan aku nak bahagia kembali.



surat untuk bakal kekasih hati

kepada: encik bakal kekasih hati

saya ada sekeping hati yang rapuh, susah nak dijaga
saya ada perasaan kuat cemburu, yang merimaskan awak
saya ada secebis kasih sayang, nak kongsi bersama

tapi saya tak romentik
tapi saya tak pandai karang ayat manis
tapi saya tak manja

saya keras orangnya
saya kasar dalam bertutur kata
saya tak pandai bergaya

tak ada yang istimewa tentang diri saya

harap awak tak kisah tak ada surprise di hari jadi
harap awak tak ambil hati sebab saya takkan ingat anniversary
harap awak tak fed up bercinta dengan tunggul macam saya

yang ikhlas: saya yang tak tahu bercinta



persoalan kamu


kau hulur tangan minta disambut
aku berpaling lalu pergi
maaf, belum bersedia lagi
hati ini belum pulih lagi
belum terbuka lagi pintu dihati
tak berani nak main soal hati.



perlahan




perlahan-lahan
kau cuba merangkak masuk ke hati.
hati yang dah berkecai ini
harap kau tak melebihi had garisan yg aku lukis
takut kelak kawan pon tak dapat nak jadi.






2 tahun




2 tahun berlalu sudah
masing masing di haluan masing masing
tetapi hati masih tak mahu lepaskan.
aku mohon tolong datang ambil kembali memori yang kau beri
tolong hapuskan rasa yang ada untuk kau ini
tolong jangan terlalu pentingkan diri
masih banyak persoalan yg aku perlu jawapan dari kau sendiri.

masih kamu




cuba untuk maju ke hadapan
cuba untuk ubah pandangan
lihat dalam dalam ke hati
masih kamu yang bertakhta.
bila mahu keluar?

berlakon




kita semua sedang berlakon di pentas dunia ini
bawaklah watak masing masing dengan baik
watak hitam atau putih
sendiri pilih.
biar tuhan menilai


malas




dah malas join GA yang terlalu ramai sponsor.
yang terlalu banyak syarat.
maaf. 


tak tahu




tak tahu bila mula
tiba tiba dah sampai pemgakirnya


cari



tercari cari 
sesuatu yang aku pon tak pasti

ternanti nanti
jawapan untuk persoalan sendiri

suatu rasa aku



kau tahu apa rasa
bila tengok kawan2 busy fyp dan kau tersangkut?

kau tahu apa rasa
bila tengok kawan2 seperjuangan kat metrik dulu
bakal grad sama2 dan kau tersangkut?

kau tahu apa rasa
dengar cerita kawan2 sibuk sembang tentang tempat praktikal dan kau tak mampu?

kau tahu apa rasa
bila duduk kat bawah, dan dongak tengok orang kat atas?

kau tahu apa rasa aku?

tahu apa rasa
bila perlu pura pura tak kisah?

tahu apa rasa
bila perlu tipu tipu senyum dengar cerita mereka?

tahu apa rasa 
bila terpaksa buat nada rileks je bagitahu yang aku bakal lanjutkan semester?

itu bukan suka suka
itu adalah terpaksa

mana ada orang suka bila gagal
mana ada orang gembira bila nampak bodoh
mana ada orang seronok duduk di bawah.

kau tahu apa aku rasa?
aku rasa aku tak berguna.






latest video by matluthfi





pernah alami situasi mcm ni?


situasi 1:-
kawan: baik takyah semayang kalau perangai macam setan

atau

situasi 2:-
kawan: kan dah semayang. eloklah jaga perangai sekali. kalau tak sia sia je.

nampak tak beza dia kat situ?

nak tegur kena ada cara.
ada orang tegur buat kita give up
ada orang tegur buat kita bersemangat.

ni video baru matluthfi.
cuba tengok kalau awak jenis "bob"


'kau'


aku nak bagitahu.
entry ini buat 'kau' yang dia akan tahu siapa diri dia itu
entry ini panjang dengan bebelan aku
entry ini penuh dengan kata hati aku
sebab aku tak reti nak susun ayat bila muka dan muka bertemu
entry ini tersurat apa yang ego aku halang untuk bagitahu
tapi tak semua, masih lagi ada yang tersekat kat dinding ego buat jari aku terbeku
entry ini akan buat kau bosan, mengantuk, menguap bertalu talu
kalau nak baca jangan maki aku
aku sarankan biarkan je entry ni berhabuk untuk 'kau' yang sorang tu
itupun kalau dia sudi singgah kat blog usang aku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


aku tahu kau ada susah.
aku tahu kau ada sebab.
aku tahu tak semua boleh cerita
aku tahu tak senang jugak kau simpan semua
aku tahu.

aku tahu sebab kau selalu marah
aku tahu niat kau menegur
aku tahu kau nak yang baik buat aku
aku tahu .

terima kasih kau banyak membantu
terima kasih kau selalu ingatkan aku
terima kasih kau ambil berat tentang aku
terima kasih atas doa kau yang baik baik buat aku
terima kasih

maaf aku tak pernah faham
maaf aku tak membantu
maaf gurau aku melampau
maaf bahasa aku kasar
maaf.

tarikh, waktu entry ini publish
aku schedule kan.
lebih kurang waktu kau dah sampai airport
aku masih dalam kelas waktu ini
maaf lagi, aku tahu tentang semua ini.
aku tak tahu kenapa kau nak rahsiakan lagi
kenapa kau tak terus terang dengan kami?

aku tak pasti andai aku boleh kawal emosi nanti
aku tak pasti andai aku boleh tahan dari marah kau nanti

semoga kau baik baik jalani hari hari kau nanti
semoga kau tabah dalam apa jua yang kau hadapi
aku akan sentiasa doa untuk kau disini.

andai nanti kau jatuh
andai nanti kau gagal
jangan lupa kami masih ada disni
jangan lupa berdoa kepada illahi

kau yang ajar aku semua ini
kau ajar untuk selalu bergantung harap pada illahi
kau selalu ingatkan aku untuk berdoa jangan berhenti
kau juga pesan agar aku tak lupakan semua ini
aku tak lupa dan sedang cuba untuk perbaiki diri.

entry ini penuh dengan emosi
macam dah takkan jumpa lagi
macam surat wasiat orang yang bakal mati
atau mungkin surat buat kekasih yang tinggalkan diri ini
ahh!! apa aku peduli.
aku punya belog aku boleh buat ikut suka hati
tak tau apa respon kau nanti
nak gelak guling guling, nak suka, atau nak turut beremosi
yang penting aku dah muntahkan semua yang aku simpan selama ni
semua kata kata yang terhalang dek dinding ego yang tinggi
lebih tinggi dari diri sendiri yang tak sampai tinggi 5 kaki
sampai sini je aku bebel buat kali ini
terima kasih sekali lagi.





hari ini




aku 
serabut

aku
runsing

tentang apa?
aku pon tak pasti.

ibarat mayat hidup
berkeliaran di fakuklti

perlu untuk balik dan cari terapi yg baik untuk diri

senyum




esok ada exam.
5 jam menghadap laptop
tapi tak ada satu pon masuk kepala
entah menyeleweng ke mana je fokus aku
serabut dengan pelbagai masalah yang remeh temeh
motif sangat buat entri tengah2 malam gini.
tak. cuma nak senyum je untuk semua pembaca.
:) :) :)
nah aku senyum untuk korang.
sebab senyum itu sedekah.
sebab senyum tu ubat segala duka
sebab senyum tu mampu buat ubat duka orang lain jugak.
senyum. jom senyum ramai2.
lupakan sekejap masalah dalam kepala.






menyorok




susah,
senang,
keluhan,
gelak tawa
 kongsi di laman sosial

aku menyorok baca
aku menyorok tak kata apa apa
aku faham apa kau rasa
maaf, aku tak pandai dalam kata kata
cuma menyorok saja

rahsia- 2





simpan rahsia tu selagi kau mampu
bila nanti aku tahu
dah lambat untuk kau cerita pada aku
aku takkan mahu penjelasan kamu


rahsia- 1





rahsia.
kau ada. aku pon ada.
ada yang kau perlu tahu, aku cerita.
ada yang aku perlu tahu tapi kau simpan saja.

sakit.
sakit kau simpan, itu aku tahu.
sakit lagi bila aku tahu, tapi bukan dari diri kamu.
sampai bila? boleh bagitahu aku?
sampai nanti bila kita dah takkan ketemu?
waktu itu baru kau nak jelas pada aku?
untuk apa? waktu itu?





keliru




keliru dengan rasa sendiri
tak tahu apa mahu hati
aku sendiri pon tak pasti
apa yinginnya diri

ketawa






aku bisa ketawa
aku bisa senyum gembira
tp itu semua sementara

sempurna





andai sempurna yang engkau cari
kau takkan pernah puas hati
dengan pemberian illahi.


pulih





hati. makin pulih
aku janji. taknak toleh.
nak buang kau. itu aku pilih.
kerana terlalu ingat buat aku letih.




apa maksud mimpi






apa maksud mimpi?
rindu? cinta? atau benci?
kenapa kau ada dalam mimpi?
kenapa mimpi berkali kali??







pergi



andai kau dah pasti
yang kau bakal pergi
jangan tinggalkan kesan yang menyayat hati
aku tak cukup tabah nak hantar kau pergi
andai aku rindu nanti
aku tak pasti kalau aku dapat tahan air mata sendiri
aku tak tahu kalau aku masih boleh senyum sendiri
bila aku teringat kenangan kita nanti

tahu menahu


aku tertahu
sesuatu yang mereka anggap aku tak perlu tahu
sesuatu yang aku tak mahu tahu
sesuatu yang aku pasti akan tahu

kau keliru tentang apa yang aku tahu?

aku pon keliru dengan rasa aku

sedih, kecewa, sakit, semua ada dalam diri aku
padan muka juga untuk aku
sesuka hati, memandai bermain dengan soal hati
siapa suruh perasan sendiri
siapa suruh sibuk ambil tahu lagi.

ada cinta




cinta.
satu rasa.

wujud.
antara kau dan dia.

aku lihat.
itu saja.

aku takkan percaya lagi dengan kata kata.
lebih selesa sendiri.


inginku




ingin aku
lari jauh
terbang tinggi
berenang dalam

ingin aku menyorok dari realiti
aku malu dengan diri sendiri.

diam




pada api yang marak
jangan dituangkan minyak.

teguran,amarah
kita dengar walaupun taknak terima
jangan menjawab ikut angin kita
takkan habis episod derama 
kalau masing2 tunjuk besar kepala.

luahan aku



keras aku berkata

kasar aku bergurau

tak bermaksud aku tak ada perasaan

cuma

aku tak mahu jadi lemah

tapi aku tetap berperasaan
aku tetap seorang perempuan.

tak minta kau hargai
cuma sekurang kurangnya memahami.

aku siapa?



aku, kau pandang.
aku balas pandangan, kosong

aku, kau marah.
aku diam, terima

aku, kau tegur,
aku angguk, tanda setuju.

aku, kau hina.
aku senyap, makan hati.

aku, kau pujuk
aku elak, takut jatuh hati.

aku siapa?
tempat kau lepaskan semua emosi???

andai



andai aku boleh scan
otak, hati kamu
pasti air mata tak henti,
ibarat hujan  mengalir di pipi

tapi.....

andai kamu boleh scan
otak aku, hati aku
pasti kau tak tergamak buat aku begitu
pasti kau tak sampai hati berkata macam macam pada aku.

aku yakin..

tertanya-tanya



layakkah aku?
bolehkah aku?
mampukah aku?
mungkinkah aku?

tertanya tanya pada diri sendiri.
ikut kata hati?
orang kata kelak diri ini mati.
ikut rasa diri?
takut binasa sendiri nanti.

ada



ada rasa
sukar dijelaskan
tp bila kau rasa,
kau senyum sendiri

ada peristiwa
sukar dilupa
bila kau ingat
kau menangis sendiri.

dugaan



dugaan selalu datang
bila kita tak bersedia

jangan mengeluh
terima seadanya
itu membuat diri menjadi lebih tabah
itu membuat kita lebuh baik dari kita yang semalam.

wahai hati



wahai hati
bertabah lah

belum tiba masanya
belum jumpa orangnya

wahai hati
jangan jatuh lagi
kau belum baik pulih sepenuhnya lagi
jangan biar diri sakit lagi

lelaki



dia suruh kita jadi diri sendiri.
kemudian dia nilai diri kita ikut pendapat dia sendiri.
gedik, sombong, perasan, gatal, jahat..
apa sebenarnya dia mahu?

dia mahu calon isteri yang solehah.
lebih labuh tudung lebih baik
kemudian dia nilai paras rupa kita
hodoh, hitam, gemuk, pendek.
apa sebenarnya dia mahu?

habis menilai,
habis mengutuk,
dia buang kita kerana banyak lagi pilihan lebih baik,
dia rijek kita ibarat kita tiada nilai diri.

adil?

dia kata perempuan cerewet,
dia kata perempuan rumit.
habis dia ingat untuk apa kalau bukan untuk nampak sempurna pada mata dia??

ibarat dunia ini, dia saja yang ada hak.
perempuan? mana pergi hak kami?






berhenti


berhenti menjadi seorang yang prejudis

berhenti menilai.

berhenti memilih kasih.

berhenti menindas.

sekejap. cuma sekejap.

jadi seorang yang optimis.

kita corakkan dunia dengan adil.

Birthday Giveaway by Blog Rabiatul Rahim




http://rabiatul-adawiyahcute.blogspot.com/2013/10/birthday-giveaway-by-blog-rabiatul-rahim.html

hari ni birthdayyyyyyy akak comel ni yang ke 22.
jom join GA special sempena birthdayyyyyy dia !!!!
happy birthdayyyyyyyy yayaaaa!!!!


single is ok



1 tahun, 2 tahun, 3 tahun 
dan teruskan lagi untuk bertahun tahun. 

Aku sendiri. 
Hati tak cukup kental nak bersedia untuk kena tinggal. 

lagi dan lagi dan lagi

Ya, aku pilih untuk single.

hati tak mampu lagi untuk sambut mainan lelaki.

biar






biarkan apa kata hati
biarkan apa mahu hati
biarkan saja dengan hati
usah pedulikan hati
kerana lagi ikut lagi dalam kesan luka nanti.

hapus



sofa, tmepat manja
buang.

rumah, kau selalu singgah
pindah.

kenangan, kau beri.
bila kau nak datang ambil?

makan hati








terlalu banyak makan hati
tak lalu nak makan nasi.






biasa



aku
dah
biasa
diketepikan
bila
hadir
orang
baru.

takpe.

ibarat
dapat
adik
baru.

aku
ok
walau
ada
sedikit
rasa
cemburu.

teruskanlah
abaikan
aku.


mayat hidup



kau
tahu
apa
rasa
hidup
tanpa
handphone?

mayat
hidup.
itu
ibaratnya.

satu rasa






telan.
tak sanggup

luah.
tak sampai hati.

cari sudut
menangis sendiri.

hadiah



hadiah hari jadi?
bb merajuk
dan aku sunyi.

terima kasih bb.

wahai hati



hati terpaksa berfungsi 
walauoun dalam kondisi yang teruk sekali

\
tabahlah wahai hati..



21 tahun 2 hari
terlalu busy untuk wish hari jadi sendiri.
moga jaga diri dengan baik sekali.
itu ucapan aku untuk aku.

masa



masa itu racist
kau setuju?
masa selalu tunggu orang melayu.
sebab tu mereka selesa dgn sikap tak tepati masa.

biar



biar hidup bersederhana
biar orang tak tahu kebolehan kita
biar kurang bertutur kata

asalkan orang tak meluat dengan kita
asalkan orang masih hormat kita
tak perlu menunjuk nunjuk apa kita ada.

memori

ada sesetengah perkara, bila aku teringat, boleh buat aku senyum sendiri. itu aku panggil memori.

salah siapa

kau, aku, dia, mereka semua ada cerita. masing masing ada rasa. tp cerita aku tak seindah mereka. tp rasa aku tak sehebat mereka. kerana kau dah ragut semua. salah siapa?

simpan

perasaan ini aku simpan. suka aku, sakit aku, duka aku, gembira aku, manis, pahit, bahagia, sengsara. aku selesa simpan sendiri. termasuk perasaan aku yang masih mengharap kau akan datang kepada aku lagi suatu hari nanti. aku simpan. ye aku simpan. dan berdoa.

malam

malam, hati jadi rapuh. semua senyum diganti air mata. waktu itu dia hadir. aku tak mahu jatuh lagi. tapi aku tak kuat nak tolak perasaan ini.

chores

ada benda kita tak suka tapi kena buat. ada benda kita kena hadap hari2 bukan semua benda kita boleh pilih nak atau tidak. bukan semua benda kau boleh pilih untuk suka atau benci.

rasa kita



rasa kita sama
tapi kenapa tak boleh jujurkan saja?


sayang



sayang,
aku tahu kau disana,
baik baik jalani hidup.
aku gembira.

sayang,
aku tahu kau tak peduli
aku tetap mahu beritahu
aku tak pernah kesali
apa yang kita ada dulu

sayang,
pergilah.
hilanglah.
bergembiralah.

sayang,
buatlah apa mahumu
pergi bersama siapa kau mahu
bergembira selagi kau mampu.

tapi izinkan aku, tetap sayang kan kamu.





countdown nak touch down sarawak




kali ini
ntah kenapa
rasa berat hati

setahun setengah lagi.
ure almost there.
semangat lah sikit.

kata diri kepada sendiri.

harap hati tabah
harap masih boleh bertahan..
sungguh aku tak mahu pergi.

pilih kasih



mereka pilih kasih.
aku letih.
letih mencuba 
untuk dapat titisan kasih.

aku undur diri
mahu mencari jalan sendiri.

kasih. simpan saja.
bg pada yg mahukannya

kasih. aku tak perlu.
tp bakal aku bagi pada mereka yang mahu

kerana aku tahu. kasih itu bermakna.
kerana aku tahu. dahaga kasih itu merana.

psiko pencuri hati



gila!
babi!
gila babi!!!

pulangkan hati aku!
boleh?

jangan curi.

mahu? minta.

itu saja syaratnya.

alfatihah- Maimon Mutalib



Allahyarhamah Maimon Mutalib


aku suka dia
lakonan dia bawa aku hanyut bersama


air mata dia mengajak aku menangis bersama
jahat dia buat aku menyampahkannya

watak dia. hidup sentiasa.

alfatihah.
sama sama kita doakan. 
semoga ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

aku idam



aku idam..

seorang ibu, seorang suri rumahsepenuh masa.

selalu ada masa dengar cerita aku
selalu ada masa layan kerenah aku
sedia papah aku disetiap jatuh aku

aku idam..

di setiap petang
selalu saja aku dan adik bermain di halaman
sambil diperhati ibu
untuk tunggu kepulangan abah
kerana ingin memberi satu pelukan
sebagai hadiah terima kasih
kerana penat lelah abah mencari nafkah.

aku idam..

malam. sebagai waktu paling berharga.
sekeluarga borak di meja makan
sambil nikmati air tangan ibu

aku idam..

perkara ini berulang di setiap aku buka mata
hingga aku pejam.

setiap hari. mahu rutin begini

aku idam...

selalu boleh bergantung, selalu boleh berpaut.
supaya tak perlu aku lagak tabah.
pura pura takkan rebah.


sayang



semalam.
kau kata sayang.
aku percaya.

hari ini.
kau hilang.
pergi bersama dia.

takpe. aku ok je.

hidup.



hidup.
bukan senang.

kau. aku. dia.
ujian berbeza.

tabahlah wahai hati.

layakkah?



susah aku, 
menghadap sejadah. 

Senang aku, 
lagha tak ingat dia.

Hina nya aku sebagai hamba. 
Layakkah aku ke syurga?

still waiting



aku tunggu
tunggu kau pulang ke pangkuan aku

kalau tak mahu
pulangkan hati aku

jangan pergi dulu

"Bravo! Giveaway by Ieyra Ghani"








KLIK BANNER!


Assalamualaikum.

First off all, peserta mestilah mempunyai sifat jujur dalam diri! Jom ramai ramai meriahkan Bravo! Giveaway by Ieyra Ghani ini! Pelbagai hadiah yang menarik menanti para pemenang!

Promot habis-habisan untuk memenangi kategori top referral (6 pemenang ) yang bakal memenangi ;

Baju random x3
Lil' Basket Hamper x2
Blouse Zebra x1

Yang selebihnya akan ditentukan oleh pakcik random 100%

Semua peserta Wajib ikut syarat daripada penganjur dan {para sponsor} yang telah menaja {pelbagai jenis hadiah!}


ADAKAH ANDA PEMENANG YANG DICARI ? JOM SERTAINYA SEKARANG!

siapa racist?



Cina is cina, india is india. 
Melayu ada kelantan, johor, sarawak, pahang, selangor dn sebagainya.
sekarang kau carita..
siapa racist?


petrol kereta tinggal lagi setitik dua
mampu jalan lagi kurang drpd 5 kilometer

ada petronas tak jauh dr pandangan mata
namun sanggup ambil risiko nak cari shell juga

kalau anda juga seorang driver
pasti anda sedar betapa banyak petronas dah amek duit kita

aku pula bukan orang kaya
walaupun beza jarak boleh pergi hanya 2 kilometer dgn petrol yg berbeza
itu tetap duit yang akan aku berkira.

friend was boyfriend




aku kekurangan kawan,,
sejak aku kehilangan kau.


boleh?


Aku rindu
Namun tak tahu bagaimana nak berdepan dengan kamu
Kamu yg tahu semua baik buruk aku
Dan kemudiannya tinggalkan aku
Boleh aku nak tunggu kamu muncul depan aku?
Boleh aku nak terima ucapan hari raya dari kamu?
Layakkah aku...

lahanat kamu!!



Setiap kali aku cuba buka pintu
Untuk terima org baru masuk dalam hati aku
Pasti akan datang rasa sakit itu
Yg kau pernah beri dulu
Kau tinggal aku
Tanpa sepatah kata buat aku tertunggu tunggu
Lahanat tahu?? 


dah dua tahun aku menjanda
ramai yang tertanya tanya kenapa

sebenarnya aku lebih selesa sendiri
bukan kerana sakit yang dia beri
tapi kerana serik yang ada dalam diri.

p/s:"ni kan nisa shahrien ni. tak mungkin takde yg nak kat kau. apa sakit dia bg tu terlekat lg kat hati?"soal dia seorang sahabat sehidup semati.

aku yang jahil



kadang kadang ada rasa rindu
pada aktiviti aktiviti zaman muda dulu
jahilnya aku waktu itu..

namun kini ada iman yang membataskan
terima kasih aku ucapkan
kepada kau yangbanyak mengajarkan
juga banyak menyedarkan

kini kau dah pergi meninggalkan
aku keseorangan
terkapai kapai aku mencari jalan
untuk perbetulkan diri yang dalam kesesatan
sikit sikit dah ku tinggalkan
yang jahil kini tinggal kenangan

alhamdulillah syukur kepada tuhan
memperkenalkan engkau ketika aku dalam kegelapan
syukur kepada tuhan
memberi aku kesempatan
mencari semula cahaya dalam perjalanan.

bangsat


Kau dapat perempuan yang kau nak

Aku dapat sakit yang aku tak mintak.

Bangsat.

Lantak.

diam



diam.
aku belajar berdiam.

aku sedar,
aku banyak lukakan orang dengan kata kata.

p/s: "kau sekarang dh diam. dah tak lancang macam dulu. mana kau yang dulu?" kata dia seorang sahabat lama.


berubah



berubah itu perlu
apabila masa sudah tiba.

dia ambil hati aku,
mungkin itu sebabnya.

maaf, aku bukan seperti dulu lagi.

p/s: mereka kata aku dah lain.aku terima, aku senyum saja.


rapuh



jiwa tak kental,
diri tak tabah,
hati rapuh.

berdiri atas dua kaki,
cuba untuk teruskan perjuangan ini.

perlu ; mampu



orang kata,,,
menangis bila perlu,
marah bila perlu,
senyum walaupun tak mahu,

perlu, bukan satu perkataan tepat bagi aku.

kerna aku tak mampu menangis bila berduka
tak mampu marah bila terluka
tak mampu senyum walau sedang gembira.

aku tak mampu.

awangan



awangan. ya.
aku harap aku kini berada di awangan
berterbangan.

tak mahu duduk di dunia realiti
ngeri. sangat ngeri.

kotaraya



di tengah kotaraya
sibuk
tak siapa yang hiraukan kita

ditengah kota raya 
sibuk
semua orang kejar masa

di tengah kotaraya
sibuk
semua jadi buta angkara dunia

di sana, sesak jalan raya
penuh dengan kereta
besar besar belaka
tp siapa nak peduli kau bawa kerta apa
tak ada yg peduli condition kereta kau macam mana
bila kau lambat atas jalan raya
atau ada silap ketika memandu kereta
telinga kau terpaksa terima bunyi hon kereta merata rata
mereka tak hiraukan lagi apa apa
cumaterkejar kejarkan masa dan dunia.

memberi maaf



wahai hati yang terluka
maafkanlah mereka
walau besar mana pon kesalahannya
walau sedalam mana pun terkesan parut luka
kerana mereka juga manusia
kerana masa depantak dapat nakdijangka
mungkin satu hari kita juga perlukan kemaafan mereka.

tak pasti





termimpi mimpi
tertanya tanya
tp perlukah aku masih peduli
sedangkan kau dah punya yg istimewa.

cermin



ke dalam cermin itu aku lihat,
aku nampak masa lampau,
aku nampak memori silam,
aku lihat kau dan aku,
duduk di sofa rumah aku,
kita bergurau, bermanja..


aku cuba ubah pandangan
tak mahu toleh pada cermin lagi,
tak mahu lihat ke belakang lagi,
aku alih pandangan ke hadapan,
tapi yang aku lihat semua kabur
mata tak mampu menapung air mata lagi

aku ingin terus maju,
namun aku kaku
takut untuk menuju ke arah kekaburan
dan di situ aku berdiri statik.
cermin itu, mengaburi masa depan aku.
tak mahu lagi aku lihat pada cermin itu
namun boleh kah aku maju kehadapan?
tanpa perlu menoleh kebelakang..


sendiri.




sepi,
tanpa khabar berita.

kau pergi,
tanpa sebarang kata.

janji,
itu semua dusta.

hati,
kau bawa bersama.



andai aku mati,
sudikah kau ziarah di pusara?

I Still Love You


Kau hilangkan akal sehatku
Luluhkan semua keangkuhanku
Saat kau putuskan cintamu
Aku tak mampu melupakanmu

I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku

Terlambat ku memahami
Terlalu sakitnya hatimu
Hadapi semua sikap egoku
Kau semakin jauh dari pelukku


I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku

Beri aku kesempatan tetap ada di hatimu
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku

I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Kamu sungguh segalanya bagiku

I still love you