Followers

gosip






mereka boleh dengar tapi tak boleh nak faham
itu yang timbul masalah mengata belakang
ambil jarak, ambil ruang
sebab masing masing pon ada kurang.


aku ada kamu




disaat aku rebah
dia datang memapah

disaat aku sedih
dia tolong hapus pedih

disaat aku sakit
dia datang buangkan perit

dia bukan doktor
bukan juga bomoh
dia bukan kekasih
pon bukan keluarga
dia ntah siapa siapa 
ntah kenal kat mana
tapi hubungan itu kekal lama.

terima kasih.
aku masih ada kamu.

hargai



biar mcm mana pun orang dah benci
biar banyak mana pon kita punya memori
biar apa pon orang kata tentang diri ini
orang itu aku hargai

sebab itu aku anggap salah sendiri
aku sedar banyak kekurangan ada pada diri
aku sedar manusia takkan pernah berpuas hati

dia masih ingat sebab tu dia mengata
dia masih memerhati sebab tu dia ada cerita
dia masih lagi diri dia yg pernah sama2 luangkan masa 
dia masih dia yg kita pernah kongsi gelak tawa

jauh mana dia pergi?
untuk apa?
kenapa?
salah aku ke?
masalah dia ke?
itu persoalan dalam kepala
biarkan saja.




masalah




lari dari masalah
lebih mudah daripada selesaikannya
tapi sampai bila?
sampai bila nak jadi pengecut?



setuju?



antara kawan
perlu ada jarak
perlu ada rahsia
perlu ada batas
baru kekal.
setuju?





salah siapa?



lelaki bukan BUAYA kalau perempuan tak BELANJA

jadi salah siapa?

jaga diri




hati bukan untuk dimain,
maruah bukan untuk digadai.


rasuah



usaha tangga kejayaan
tapi kalau nak cepat, naik lif
nak gerakkan lif ada kunci
kunci tu aku panggil RASUAH.



bangsat



sembang lebat
tak bermakna kau hebat.
diamlah bangsat!!!!



hamba cinta



kau relakan diri jadi hamba cinta
bila kau dah tahu kau dan dia tak mungkin ada masa depan bersama
kenapa?
kenapa relakan diri jadi hamba cinta?

ingatlah wahai kawan
dia tu dah jadi tunangan
bakal dirikan masjid dengan dia punya pasangan
kau cuma tempat dia lepaskan gersangan
sementara dia dengan tunang dia berjauhan
jangan korbankan kau punya perasaan

demi dia kau teguk air kencing setan
kau kata kau sunyi kan?
kau kata kau perlukan teman?
apa guna kawan?
kenapa tak menghadap tuhan??

wahai kawan, ini satu pesanan
kalau dia kejar dunia
aku nak ajak kau kejar syurga
tak perlu terlebih manja
tak perlu bukak baju seluar semua
cukup sekadar melawak gelak ketawa
lupakan sekejap sengketa
lepas tu kita bentang sejadah sama sama
kat situ kau boleh luahkan semua
kau boleh mintak apa saja
DIA pasti akan ada demi hambaNya.


sms




"aku sayang kau lah bengong!!"
maaf semakkan notti anda.