Followers

kau dan aku


KAU,

saat kau katakan sayang
saat kau luahkan rindu
saat semuanya tampak indah
masih terpahat dalam ingatan aku

saat kau curang itu hari
saat kau luah kata benci
saat kau kata menyesal dengan semua ini
ada lagi parut itu di hati

saat kau jatuh, bangun
saat kau gembira, duka
saat kau ketawa menangis
aku perhati dari sudut

AKU,

aku tak katakan sayang
aku tak luahkan rindu
aku simpan semua itu
harap tuhan bayar rasa aku

aku tak tergamak nak curang
walau beribu yang datang
tak terfikir akan benci
walau apa pun yang terjadi

saat aku jatuh, bangun
saat aku gembira, sedih
saat aku ketawa, menangis
mengharap kau masih peduli
aku tau itu semua mimpi

SEKARANG,

dari kawan jadi kekasih,
sampai saling tak mengenali
aku masih ambil berat, aku masih kisah.




0 comments:

Post a Comment